V online návštěvnosti rostla televize a rozhlas

Mujbiz.cz , 21. April 2017 17:06 0 komentářů

Březen přinesl zvýšení návštěvnosti kategorie TV, rádia, která zahrnuje například webové stránky některých populárních rozhlasových stanic a televizí či weby s různými druhy videí.

Tato kategorie zaznamenala nejvyšší meziměsíční nárůst u klasických počítačů (5,22 %, 193 tisíc RU), obsadila také druhé místo u nejrychleji rostoucích kategorií v případě tabletů (10,4 %, 160 tisíc RU) a u mobilních telefonů zaujala třetí pozici (9,8 %, 81 tisíc RU).

Počet českých uživatelů, navštěvujících webové stránky zapojené do výzkumu NetMonitor z klasických počítačů, se v březnu blížil 7 milionům. Denní návštěvnost dosáhla 3,3 milionu a čas strávený na internetu činil 1 hodinu a 7 minut. Největší nárůst návštěvnosti oproti minulému měsíci zaznamenala výše uvedená kategorie TV, rádia, dále rostl zájem o Zájmové servery (5,2 %) a weby z oblasti internetového prodeje (kategorie E-commerce prodej, 4,5 %). Multimediální obsah sledovalo na klasických PC asi 3,8 milionu uživatelů, kteří provedli téměř 140 milionů zahájených přehrání.

Mobilní telefony použilo pro návštěvu webových stránek 3,6 milionu českých internetových uživatelů. Počet zobrazení stránek přesáhl 1,7 miliardy, což znamená 8procentní nárůst oproti únoru. Denně navštívilo měřené webové stránky z mobilních telefonů téměř 1,7 milionu RU, přičemž každý uživatel strávil prohlížením internetu více než půl hodiny. Nejvyšší meziměsíční nárůst návštěvnosti zaznamenala kategorie Cestování – obsah (25,2 %), dále Zdraví (11,2 %) a TV, rádia (9,8 %). Počet uživatelů, sledujících na smartphonech streamovaný obsah, se oproti únoru zvýšil o 84 tisíc, což znamenalo nejvyšší procentuální nárůst za všech měřených zařízení (7,8 %).

Návštěvnost z tabletů dosáhla téměř 1,7 milionu RU, přičemž tito uživatelé provedli na zapojených webových stránkách celkem 353 miliony zobrazení stránek. Denní návštěvnost dosáhla 708 tisíc uživatelů, kteří prohlíželi internet na tabletech po dobu 17 minut. V případě těchto zařízení rostla nejvíce návštěvnost kategorie Zájmové servery (11,5 %), TV, rádia (10,4 %) a E-commerce – prodej (5,4 %). Počet uživatelů, kteří sledovali streamovaný obsah, přesáhl 672 tisíc a počet zahájených přehrání činil 5,4 milionu (nejvyšší nárůst ze všech zařízení).


Komentáře