Češi na sociálních sítích

Mujbiz.cz , 22. November 2019 12:37 0 komentářů
Rubriky: Tech, Marketing, Rady

Počátkem října vyplnila mezeru na pultech knihkupectví žhavá knižní novinka Jak na sítě - Ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích autorek Elišky Vyhnánkové & Michelle Losekoot, kterou vydalo brněnské nakladatelství Jan Melvil Publishing. Okamžitý úspěch knihy byl tak veliký, že knížka měla po 2 týdnech na trhu zadaný dotisk dalších 4 tisíc kusů a v přípravě je také audiokniha, kterou natáčí dvojnásobná držitelka Ceny Thálie Tereza Dočkalová. Ke knize nyní její autorský tým doplňkově zveřejňuje aktuální data a statistiky o stavu českých sociálních sítí.

„Během několika měsíců, kdy jsme pracovaly na rešerších ke knize Jak na sítě, jsme zjistily, že dopátrat se aktuálních dat z prostředí českých sociálních sítí je opravdu těžké,“ říká k aktuálním datům Eliška Vyhnánková.

„S pomocí rešeršisty Dana Šáchy jsme se tedy pokusili vypátrat co nejpřesnější aktuální čísla. Vycházely jsme ze statistik od AMI Digital, Digital 2019 od HootSuite, průzkumů ČSÚ a mnoha dalších materiálů. Nicméně i tak se různé zdroje v datech liší, protože například zkoumají rozdílné věkové skupiny uživatelů. Používáme vždy ta data, která považujeme za přesnější, tedy buď aktuálnější, nebo z většího vzorku dotazovaných,“ dodává Michelle Losekoot.

Sociální sítě v ČR Počet lidí na internetu - 7 milionů (80,7 % z populace 16+) Počet denních uživatelů internetu – 6,1 milionů (70 % z populace 16+)

Desktop vs. notebook vs. mobil Desktop – 5,2 milionů (59,1%) Notebook – 6,4 milionů (73,1%) Mobil – 5,1 milionů (58,4 %)

Počet lidí na sociálních sítích – 5,7 milionů Počet lidí na sociálních sítích via mobil – 4,8 milionů

Průměrný denní čas na sítích - 143 minut

Jednotlivé sociální sítě Facebook – 5,3 milionů Instagram – 2,3 milionů LinkedIn – 1,6 milionů Twitter - 389 tisíc Snapchat - 615 tisíc

Muži vs. ženy Celkově sociální sítě v ČR využívá 52,6 % žen a 49,4 % mužů

Facebook 51 % ženy - 49 % muži Instagram 54 % ženy - 46 % muži LinkedIn 45 % ženy - 55 % muži Twitter 26 % ženy - 74 % muži Snapchat 65 % ženy - 35 % muži

Zajímavosti • průměrný roční nárůst uživatelů sociálních sítí v ČR je 3,3 procentního bodu • 8 % seniorů nad 65 let využívá sociální sítě • 10 % českých studentů si přes sociální sítě sjednalo v roce 2018 ubytování v soukromí na dovolené • 9 % studentů si na sítích domluvilo spolujízdu • 16 % žen na mateřské a rodičovské si mezi sebou prodává nepotřebné věci na sociálních sítích • ½ firem zkoušela v roce 2017 hledat nové zaměstnance přes sociální sítě (a dokonce tři čtvrtiny velkých firem s více než 250 zaměstnanci)


Komentáře