Adaptivní aplikace pro umělou inteligenci

Tomáš Jirásko , 03. October 2017 12:30 0 komentářů
Rubriky: Tech, Marketing

Oracle Adaptive Intelligent Apps jsou novou sadu aplikací založených na umělé inteligenci, která zahrnuje aplikace pro řízení financí, lidských zdrojů, dodavatelských řetězců, výroby, prodeje i zákaznické zkušenosti.

Finance: Nasazení umělé inteligence urychlí práci finančních oddělení, podpoří modernizaci dalších podnikových procesů a posílí spolupráci v rámci organizace. Analýza historických dat o trendech a obchodních rizicích umožní optimalizovat cenovou politiku (slevy, rabaty…) i peněžní toky (cash flow) a vyladit vztahy mezi kupujícími a dodavateli. Organizace budou moci v reálném čase vyhodnocovat obchodní podmínky a řídit rizika. Bude možné optimalizovat využití kapitálu a vytvořit těsnější vztahy s dodavateli.

Lidské zdroje: Nové funkce založené na umělé inteligenci vylepší řízení talentů, poskytnou komplexní informace o zaměstnancích a zvýší provozní efektivitu oddělení HR. Hluboké učení a zpracování přirozeného jazyka umožní lépe využít stávajících dat, najít pro danou pozici ty nejlepší kandidáty a snížit fluktuaci zaměstnanců.

Dodavatelské řetězce: Tradiční systémy pro řízení dodavatelských řetězců lze s pomocí umělé inteligence vylepšit tak, aby fungovaly autonomně, dynamicky a efektivně. Nové funkce jsou součástí aplikací Oracle Supply Chain IoT. Specialisté budou moci řídit a využívat zdroje generující velké objemy dat, např. propojená zařízení. Aplikace využívají prediktivní analýzu a techniky strojového učení, aby z těchto dat dokázaly extrahovat klíčové signály a poté na ně reagovat pomocí dalších funkcí a souvisejících podnikových procesů. Výroba: Nové funkce umožní efektivněji řídit provozy v diskrétní i procesní výrobě. Detekce problémů/závad a odhalování jejich příčin umožní zlepšit fungování jak na úrovni samotných továren, tak i obchodů.

Obchod: Nové funkce sjednocují informace získávané z různých kanálů, např. z oddělení marketingu nebo z činnosti automatických nástrojů pro kontakt se zákazníky (chatbotů). Hluboké učení a zpracování přirozeného jazyka umožní poskytovat zákazníkům personalizované vyhledávání, zefektivní doporučování dalších produktů i jejich propagaci – to vše pokud možno v reálném čase a včetně neustálého přizpůsobování nabídky.

Služby zákazníkům: Díky umělé inteligenci bude možné urychlit procesy související se službami zákazníkům a pomocí dat o zákaznících a relevantních novinek vylepšovat zákaznickou zkušenost. Opakující se procesy (často pokládané otázky – FAQ, strojové učení na základě stávajících dat zahrnujících potenciální otázky a odpovědi na ně) umožní zkrátit dobu mezi požadavkem a jeho vyřešením, řada reakcí bude automatizována.

Marketing: Marketingoví specialisté dokáží lépe porozumět cílovému publiku a optimalizovat nabídky díky sjednocení dat o zákaznících a obchodních dat podniku. Optimalizovat půjde také vyhodnocení dosavadních marketingových kampaní.

Prodej: Nové funkce umožní poskytovat prodejním specialistům doporučení, jak postupovat v dalším kroku rozjednaného obchodního případu – tak, aby došlo k optimalizaci nabídky/ceny a uzavření kontraktu. Prodejci budou za tímto účelem moci získávat relevantní data na základě aktuálních událostí. Před kontaktem s potenciálním zákazníkem budou obchodní oddělení mít k dispozici veškeré klíčové informace v té nejaktuálnější podobě.

Aplikace Adaptive Intelligent Apps využívají jako zdroj dat platformu Oracle Data Cloud, což je současné největší tržiště s daty, obsahující informace o více než 5 miliardách subjektů z celého světa. Každý měsíc se zde shromáždí sada dat o více než 7,5 bilionech transakcí. S využitím pokročilých metod vědy o datech (data science) a strojového učení lze kombinovat data Oracle a vlastní data zákazníka. Výsledkem jsou aplikace schopné reagovat, učit se a adaptovat v reálném na čase na základě historických i dynamicky generovaných dat.


Komentáře