A8 - nejsportovnější limuzína v prémiovém segmentu
Po důkladné modernizaci představilo Audi svůj prémiový model A8 nabitý množstvím highendových technologií. Jeho devizou je dokonale lehká konstrukce a velký komfort. Přináší sebou nové asistenční systémy, inovativní světlomety Matrix LED a výkonnější, přitom úspornější agregáty.
Modernizovaný model získal na dynamičnosti, kapota motoru, maska chladiče a přední nárazníky dostaly výraznější kontury. Se svou délkou 5,14 m je A8 největší limuzínou v prémiovém segmentu D. Disponuje rozvorem 2,99 m, je 1,95 m široká a 1,46 m vysoká. Verze L (Long) má karoserii i rozvor prodloužené o dalších 13 cm. Přední světlomety jsou užší a můžou být vybaveny inovativní technologií Matrix LED - dálková světla jsou tvořena na každé straně 25 malými elektroluminiscenčními diodami, které lze podle potřeby individuálně zapínat, vypínat nebo ztlumovat. Systém tak může reagovat na protijedoucí nebo vpředu jedoucí vozidla a velmi precizně je odcloňovat ze světelného kužele, zatímco ostatní části vozovky zůstávají osvětlené. Byl přepracován také zavazadlový prostor, do jehož objemu 520 l je nyní snadnější přístup. Změny se dočkaly také zadní LED světlomety. Celá hliníková karoserie ASF (Audi Space Frame) váží pouhých 231 kg.
Elegantní interiér vyniká prostorností. Pro přední sedadla je na přání v nabídce množství zajímavých prvků, jako např. ventilační a masážní funkce s různými programy či elektrické seřizování sklonu opěradla a pod. Díky ovládací jednotce MMI s velkým otočným tlačítkem je ovládání velmi přehledné. Systém zahrnuje dotykový touchpad v kombinaci s navigačním systémem. Řidič může prostřednictvím MMI touch zadávat znaky pro ovládání navigačních a multimediálních funkcí. Zařízení může být doplněno modulem Audi connect včetně autotelefonu, který zajišťuje připojení k internetu.
Zadní pasažéři mají na výběr luxusní prvky od plně integrovaného zábavního systému na zadních sedadlech přes ionizační čistič vzduchu až po elektrické dovírání dveří nebo chladničku v opěradle zadních sedadel.
A8 je vybavena řadou asistenčních systémů na přání, ale novinkou je systém Active lane assist, který v případě nutnosti zasahuje do řízení, dále parkovací asistent se zobrazováním okolí v rozsahu 360°, který při parkování přebírá řízení, a head-up displej. Asistent nočního vidění je nově schopen rozpoznávat nejen chodce, ale i větší zvířata.
V České republice je modernizované Audi nabízeno již od listopadu se dvěma zážehovými a dvěma vznětovými motory ve výkonovém spektru od 190 do 320 kW. Jde o zážehový 6válec 3.0 TFSI, přeplňovaný kompresorem, disponující výkonem 228 kW a o vidlicový 8válec 4.0 TFSI, jemuž k nejvyššímu výkonu 320 kW pomáhají dvě turbodmychadla. V případě vznětových jednotek jde o úsporný turbodiesel 3.0 TDI s výkonem 190 kW a motor 4.2 TDI poskytující výkon 283 kW s maximálním točivým momentem 850 Nm.
U většiny motorů byl zvýšen výkon a ve všech případech byla snížena spotřeba paliva až o 10 %. Nejúspornějším motorem má být dle výrobce 3.0 TDI, který průměrně spotřebuje jen 5,9 l na 100 km. Všechny motory již splňují emisní normu Euro 6. Klasické varianty A8 jsou doplněny dalšími modely jako např. A8 hybrid, který ale pro český trh není k dispozici. Motory jsou propojeny s 8stupňovou, elektronicky řízenou samočinnou převodovkou tiptronic, spojenou s trvalým pohonem všech kol quattro.
Za svůj sportovní charakter vděčí A8 z velké části podvozku. Sériově dodávaný systém Drive select, adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči, mění funkci různých technických komponentů. Na přání je v nabídce i vzduchové odpružení se sportovní charakteristikou. Posilovač řízení má nyní úsporný elektromechanický pohon, ale na přání si lze zvolit dynamické řízení, které mění účinek posilovače v závislosti na rychlosti jízdy. Pro 8 a 12válcové modely jsou k mání také keramické brzdové kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny. Zájemci mají k dispozici také dvacetipalcová hliníková kola s novým konceptem lehké konstrukce.