Výzkum: Tři čtvrtiny největších řetězců již mají vlastní e-shop

ČTK, 01. February 2017 12:41 0 komentářů
Rubriky: Podnikání
Výzkum: Tři čtvrtiny největších řetězců již mají vlastní e-shop

Téměř tři čtvrtiny (73 procent) největších obchodních řetězců v Česku mají vlastní e-shop. V sedmi kategoriích zboží mají internetový obchod všichni největší prodejci, jde mj. o hračky, knihy či sportovní vybavení. Nejvíce v on-line prodejích zaostávají řetězce z oborů drogerie, potraviny a oděvy. Vyplývá to z výzkumu konzultační společnosti Acomware a Vysoké školy ekonomické v Praze, který dnes autoři představili na konferenci Retail Summit.

V sedmi segmentech platí, že na internetu prodávají své zboží všichni největší obchodníci. "Zatímco loni bylo takových segmentů pět, letos je jich již sedm. Konkrétně přibylo sportovní vybavení a zboží pro zdraví a krásu. Kromě nich nabízejí své produkty na internetu také všichni významní prodejci hraček, knih, koberců, zverimexu či vybavení do koupelen," uvedl vedoucí marketingu společnosti Acomware Ondřej Klega.

Mezi prodejci oděvů neprovozují vlastní e-shop v ČR z největších hráčů C&A Moda, Kara Trutnov, KiK, Marks & Spencer, New Yorker, S.Oliver či Tally Weijl. Z potravinářských řetězců to jsou Albert, Billa, Globus, Hruška, Kaufland, Lidl, Makro, Norma či Penny Market. Ani jedna ze tří největších drogerií - dm drogerie, Rossmann a Teta - přes internet také neprodávají.

Mobilní nebo responzivní web, který se přizpůsobí technickému zařízení uživatele, má 70 procent firem. Možnost vyzvednout si zboží objednané na internetu v kamenné prodejně nabízí, podobně jako loni, 75 procent velkých obchodníků. Výrazně se zvýšilo množství prodejců, kteří v e-shopu uvádějí informaci, zda je dané zboží v prodejně skladem - nabízí to 49 procent e-shopů.

Možnost reklamovat zboží v kamenné prodejně umožňují dvě třetiny prodejců. Přímo vrátit zboží jde ale jen u 45 procent obchodníků. Nejhledanějším prodejcem na internetu zůstal i loni Lidl, který ale svůj e-shop plánuje spustit až v letošním roce.


Komentáře