Valentýnské nákupy v Česku strmě rostou, v USA ovšem klesají

Mujbiz.cz , 12. February 2019 23:00 0 komentářů
Valentýnské nákupy v Česku strmě rostou, v USA ovšem klesají

Valentýnské nákupy platebními kartami v České republice i na Slovensku v posledních letech strmě rostou, naproti tomu v USA je trend překvapivě opačný. Zatímco čeští spotřebitelé v uplynulých třech sledovaných obdobích před svátkem zamilovaných zvýšili celkové útraty o více než dvě třetiny a slovenští o bezmála polovinu, tak v největší světové ekonomice tržby spojené s tímto svátkem o osm procent klesly. Vyplývá to z aktuálního přehledu Mastercard Love Index.

„Mastercard Love Index, sestavený již čtvrtý rok v řadě, ukazuje významné globální a regionální trendy v chování spotřebitelů, jako je například posun k nakupování až na samotného svatého Valentýna. Přehled tak obchodníkům poskytuje neocenitelné informace o nákupních návycích spotřebitelů v období před nejromantičtějším dnem v roce,“ uvedl Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku a Rakousko.

Láska prochází žaludkem, takže není divu, že objem valentýnských transakcí v tuzemských restauračních zařízeních narostl během tří let o 68 procent. Čeští spotřebitelé mají rovněž ve stále větší oblibě valentýnské nabídky hotelů, o čemž svědčí 48procentní nárůst celkových útrat. A že jsou pro muže květinářství stále více vyhledávanou volbou na svátek zamilovaných, o tom hovoří fantastický 141procentní nárůst tržeb v těchto provozovnách.

Pro srovnání, ve Spojených státech klesla za tři roky sledování hodnota transakcí platebními kartami spojených s Valentýnem v restauracích v součtu o čtvrtinu a za přenocování v hotelech a ubytovacích zařízeních pak o desetinu.

Co je ale napříč zeměmi a regiony společné, je neustálý vzestup obliby bezkontaktních plateb, jejichž hodnota se celosvětově od roku 2016 zvýšila o ohromných 229 procent. V případě České republiky se jednalo o navýšení o 152 procent a na Slovensku dokonce o neuvěřitelných 586 procent. „Jedná se o nejoblíbenější způsob úhrady, tím spíše, že jsou bezkontaktní platby nyní dostupné na více než devíti milionech míst ve 114 zemích,“ doplnil Miroslav Lukeš.

Mastercard Love Index je zpracovávaný každoročně na základě transakcí uskutečňovaných kreditními, debetními a předplacenými platebními kartami ve valentýnském období, tedy ve dnech 11. až 14. února. V letošním vydání se srovnávají karetní útraty spotřebitelů mezi roky 2016 a 2018.


Komentáře

RSS 

Zprávičky

Výroba masa zůstala na loňské úrovni

Mujbiz.cz , 30. April 2019 15:00

Výroba masa v 1. čtvrtletí 2019 se držela meziročně na stejné úrovni. Celkově bylo vyrobeno 108 674 ...

Více 0 komentářů

ČOI objevila nebezpečné plyšové pejsky s mašlemi a brýlemi

Mujbiz.cz , 27. April 2019 06:00

Na trhu se objevily dvě hračky, které mohou být pro nejmenší děti nebezpečné. Jedná se o malé štěkaj...

Více 0 komentářů

Meziročně významně vzrostly ceny energií

Mujbiz.cz , 25. April 2019 07:00

Meziměsíčně vzrostly ceny zemědělských výrobců o 0,3 %, ceny průmyslových výrobců o 0,5 %, ceny stav...

Více 0 komentářů