Stav českého trhu internetové reklamy

Mujbiz.cz , 04. April 2017 23:00 0 komentářů
Stav českého trhu internetové reklamy

V internetové reklamě se v Česku vloni protočilo 19,7 miliardy korun, 31% růst je ale ovlivněn i rozšířením kategorií, které se do celkového obratu v internetové reklamě nově počítají. V samotné display reklamě se toho příliš nezměnilo, změny a růst se odehrávají hlavně v dalších druzích internetové reklamy.

Technologie internetové reklamy Internet BillBoard zasahují v České republice 7,2 milionů uživatelů měsíčně, čímž se blíží jejich 100% zásahu. V roce 2016 bylo 82 % prostoru jejich klientů využito pro komerční kampaně. Průměrná proklikovost pro standardní bannerové display formáty byla v roce 2016 na úrovni 0,14 %.

Nejlepšími dny byly vloni pro internetovou reklamu pondělí, úterý a neděle. Také v roce 2016 se překrývala špička užívání internetu s vrcholem internetové reklamy. První maximum přicházelo v době oběda mezi 12:00-13:00 a další poté večer mezi 20:00-22:00.

Nejvíce lidí, kterým je zobrazována internetová reklama, žije již tradičně ve Středočeském kraji a Praze. Zatímco v roce 2015 na tento region připadlo 41,27 % zobrazení, v roce loňském to bylo již 45,20 %. Na druhém místě se umístil Jihomoravský kraj s 10,24 % a následoval jej třetí Moravskoslezský kraj s 9,10 %.

Z pohledu používaných prohlížečů je jedničkou Google Chrome, který byl v loňském roce použit na 52,1 % počítačů. Na internetovou reklamu nejvíce klikali majitelé prohlížeče Safari a Chrome. Na pomyslné první příčce mezi operačními systémy je stále Windows 7 s podílem 32,20 %. Oproti roku 2015 však jeho zastoupení pokleslo o více než deset procentních bodů a lze očekávat, že se stále více bude uplatňovat vliv Windows 10.

Množství reklamy zobrazené na mobilních telefonech v loňském roce opět vzrostlo. Zatímco v roce 2015 se na nich objevilo 18,7 % reklam, loni to bylo již 25,2 %. Při pohledu na operační systémy používané v mobilech je i letos patrné, že Android si stále drží třikrát větší zastoupení než Apple.

Sušenky (cookies) mělo v roce 2016 zakázáno 12,98 % prohlížečů. V meziročním srovnání toto číslo narostlo o 3 procentní body.


Komentáře