Před nákupním rozhodnutím hledáme informace na internetových platformách i u osob, jejichž názoru věříme

Mujbiz.cz , 21. October 2018 08:00 0 komentářů
Před nákupním rozhodnutím hledáme informace na internetových platformách i u osob, jejichž názoru věříme

66 procent Čechů nakoupilo během posledních 2 let nějaký domácí spotřebič. Největší frekvenci nákupů vykazovaly varné konvice. Velkému zájmu prodeje se těší zejména chytré telefony, notebooky a televize. Za poslední 2 roky vzrostl zájem o sušičky prádla a vysavače. Češi plánují v následujících 12 měsících nakoupit zejména bílou techniku, počítače nebo jejich příslušenství, drobné domácí spotřebiče, telefon nebo jinou komunikační techniku.

Zásadnější roli při hledání informací o produktech začínají mít internetové platformy, ale také názory a doporučení rodiny. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK ELEKTRO 2018.

Dvě třetiny Čechů během posledních dvou let nakoupily nějaký drobný domácí spotřebič. V rámci této kategorie největší frekvenci nákupů vykazují varné konvice – tuto kategorii koupilo 40 procent oslovených respondentů z reprezentativní studie společnosti GfK o nákupních zvyklostech a preferencích ELEKTRO 2018. Z dalších kategorií zboží jsou v centru zájmu zejména chytré telefony (zakoupilo je 54 procent Čechů), notebooky (32 procent) a televize (29 procent).

Za poslední 2 roky vzrostl zájem například o sušičky prádla a vysavače, naopak klesající podíl nakupujících je v posledních letech patrný u počítačové techniky s výjimkou notebooků a u fototechniky.

V následujících 12 měsících Češi nejvíce plánují nakoupit zejména bílou techniku, počítače či jejich příslušenství (shodně 27 procent) a též drobné domácí spotřebiče a telefon či jinou komunikační techniku (obojí 26 procent).

Při výběru konkrétního produktu využívají Češi širokou škálu informačních zdrojů, ty se liší podle konkrétní produktové kategorie. „Stále zásadnější roli při hledání informací o produktech hrají internetové platformy - od internetových srovnávačů cen (které byly nejčastěji zmiňovány u většiny kategorií) a webových stránek prodejců až po nejrůznější diskuzní fóra. Významně naše rozhodování ovlivňují názory a doporučení našich blízkých. Především u bílé techniky má velkou váhu také doporučení personálu přímo na prodejní ploše,“ říká Tomáš Drtina, ředitel společnosti GfK pro Českou a Slovenskou republiku.


Komentáře