Obrat affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR letos zaútočí na 3 miliardy korun

Mujbiz.cz , 25. March 2017 12:00 0 komentářů
Obrat affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR letos zaútočí na 3 miliardy korun

V roce 2016 zprostředkovala největší československá affiliate síť VIVnetworks.com přes milion transakcí v celkové hodnotě vyšší než 1,5 miliardy korun. Ve srovnání s rokem předchozím šlo o 36% růst. Podobný vývoj očekává společnost i letos a plánuje překonat hranici 2 miliard korun. Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnetworks.com 2 - 2,5 miliardy a letos by měl atakovat hranici 3 miliard.

Inzerce prostřednictvím affiliate sítě je jedním z nejspolehlivějších a nejefektivnějších online marketingových nástrojů. Inzerenti z řad e-komerce firem tvrdí, že z affiliate marketingu pochází 12 až 20 procent jejich příjmů, a potvrzují, že tento způsob propagace funguje mnohem lépe než jiné formy online i offline reklamy. Síť VIVnetworks.com dosáhla výrazného růstu díky řadě nových inzerentů z retailu, především módy, nábytku a lékáren, i nových partnerů, kteří se do sítě připojili.

Je zřejmé, že český a slovenský trh affiliate marketingu je na vzestupu. Kolébkou tohoto oboru je přitom USA, kde v roce 2016 dosáhly affiliate prodeje hodnoty 4,5 miliardy dolarů. Affiliate marketing zde ovlivnil 14 % všech internetových nákupů, což představuje 39 miliard z celkových 279 miliard dolarů tržeb realizovaných v online prostředí. E-mailové newslettery přitom zodpovídají v USA podle stejných statistik za 17 % a organické vyhledávání za 19 % internetových objednávek.

„Affiliate marketing patří globálně mezi nejdůležitější složky online marketingového mixu a jeho důležitost dále poroste s tím, jak se zvyšuje rozmach e-komerce, a to jak ve světe, tak i u nás,“ říká Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVnetworks.com, a dodává: „Pozorujeme, že vedle tradičních e-komerce firem se o tento obor začínají zajímat i firmy z jiných segmentů trhu, například z bankovnictví, sdílených služeb typu Airbnb či Uber, potravin či dokonce recruitmentu.“

Problematice affiliate reklamy se věnuje Affiliate konference, největší setkání svého druhu v ČR a SR, jejíž 10. ročník se uskuteční 4. 4. 2017 v Praze. Účastníci získají přehled o tom, jak se rychle prosadit v affiliate nejen v ČR a na Slovensku, ale i v zahraničí, a dozví se, jaké trendy dnes v této významné marketingové disciplíně panují, chybět nebudou ani praktické rady týkající se například optimalizace kampaní. Více na www.affiliatekonference.cz/program.


Komentáře