Mana a Aikido, umělá inteligence od Infosysu

Infosys představil platformu Mana, která kombinuje strojové učení s detailní znalostí konkrétní organizace za účelem automatizace a inovace a umožňuje firmám zlepšovat jejich podnikové systémy.
Platforma Mana spolu se službami Infosys Aikido dramaticky snižuje cenu údržby fyzických i digitálních aktiv. Shromažďuje znalosti a know-how lidí stejně jako informace obsažené ve fragmentovaných i komplexních systémech, zjednodušuje nepřetržitou obnovu klíčových obchodních procesů a pro korporace otevírá nové způsoby, jak obsloužit své zákazníky pomocí nejmodernějších technologií. Současné systémy umělé inteligence disponují schopností učení, ale potřebují k tomu informace. Infosys teď nabízí obojí v kombinaci s detailní znalostí byznysu a firemního i IT prostředí. „Dokážeme automatizovat opakované a mechanizované úkoly. Dokážeme zaznamenat znalosti a know-how mezi lidmi i z dlouho používaných systémů a znovu tyto znalosti vrátit do systémů tak, aby přinášely přidanou hodnotu,“ uvedl k tomu šéf Infosysu Vishal Sikka.
Infosys již v oblasti umělé inteligence začala spolupracovat s řadou klientů: * U společnosti s velkým počtem techniků v terénu se produktivita zaměstnanců zvýšila s použitím samoučících funkcí platformy Mana až o 50 %. * Velká globální telekomunikační firma dokázala až o 80 % snížit množství práce při přijímání objednávek pomocí automatizace validace objednávek a odstranění opravných procesů. * Globální výrobce potravin a nápojů nasadil platformu Mana na pomoc manažerům prodeje, kterým usnadnil proces plánování prodejů pomocí automatizace řešení opakujících se technických problémů. Díky strojovému učení dokáže systém stále lépe zvládat opakující se problémy, automatizovat jejich řešení a snížit čas, který je k řešení potřeba.
Platforma Mana je součástí frameworku Infosys Aikido, který zákazníkům usnadňuje nerušivou transformaci jejich prostředí: * Ki: shromažďování znalostí obsažených ve stávajících systémech za účelem jejich obnovy, zrychlení a změny k lepšímu; * Ai: otevřená a inteligentní platforma podporující transformaci; poskytuje nové druhy aplikací, softwarových nástrojů, kompletně novou úroveň zpracování dat a radikálně vylepšený poměr cena/výkon; * Dō: služby postavené na tzv. principu Design Thinking; tento přístup znamená na začátku detailní pochopení toho, jaké má klient obchodní cíle a jak funguje jeho IT prostředí, bere v úvahu chování uživatelů i zákazníků; tímto způsobem se dají identifikovat hlavní kritické problémy i největší příležitosti klienta.