Mall.cz: Loni výrazně vzrostl zájem o americké lednice a sušičky

ČTK, 30. January 2017 13:17 0 komentářů
Rubriky: Podnikání
Mall.cz: Loni výrazně vzrostl zájem o americké lednice a sušičky

V loňském roce výrazně vzrostl zájem Čechů o tzv. americké ledničky a sušičky na prádlo. Vyplývá to z analýzy prodejů druhého největšího tuzemského e-shopu Mall.cz. V kategorii malých domácích spotřebičů byly podle něj hitem rýžovary a parní čističe. Nejžádanější televize měly úhlopříčku 43 palců. Zvýšily se i prodeje robotických hraček, jako je například Robot Zigy.

Zájem o americké lednice s dvoukřídlými dveřmi se loni meziročně zvýšil o 85 procent. "Hlavními důvody jsou větší nároky domácností na objem a výbavu lednice. Za růstem tohoto segmentu je rovněž výrazné rozšíření portfolia do Česka dovážených lednic," uvedl mluvčí Mall.cz Jan Řezáč. Podíl amerických lednic v prodejích všech chladniček dosahuje deseti procent a stále stoupá. Americké lednice podle Řezáče kupují zákazníci, kteří žijí spíše v okrajových oblastech měst - tedy majitelé rodinných domů. Výrazně stoupla také poptávka po sušičkách na prádlo, hlavně v chladnějším období.

Na celkových útratách se podíleli ze 44 procent Pražané a Středočeši, naopak Morava a Slezsko dosáhly podílu 27 procent. Ve všech krajích s výjimkou Moravskoslezského lidé nejvíce utráceli za pračky, na severní Moravě vedly televizory. Ve Zlínském kraji se projevila silná studentská základna vyšší poptávkou po MacBoocích, na Vysočině k nejžádanějšímu zboží patřily parní čističe oken a bojlery na vodu. Pražané nejvíc kupovali iPhony a MacBooky, za nimi následovaly televize.

Z hlediska četnosti objednávek lidé ale nejčastěji kupovali krmiva pro domácí zvířata, kapsle do kávovarů a dětské pleny.

Na Mall.cz nakupují zejména lidé ve věku 25 až 34 let, kteří tvoří 32 procent zákazníků. Lidé starší 65 let se na prodejích podíleli ze čtyř procent. Ženy tvoří 57 procent zákazníků, muži 43 procent.


Komentáře