Konec pevné pracovní doby, Češi si oblíbili flexibilitu

Mujbiz.cz , 05. March 2020 15:25 0 komentářů
Konec pevné pracovní doby, Češi si oblíbili flexibilitu

Pracovní a soukromý čas už Češi nevnímají striktně odděleně. Na pracovní telefonáty, e-maily a textové zprávy reaguje mimo svou běžnou pracovní dobu okamžitě 58 % českých zaměstnanců, 44 % je ochotných řešit pracovní záležitosti během svých dovolených a celých 77 % zase občas řeší své soukromé záležitosti během pracovní doby. Vyplývá to z posledního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad.

Čtyři z deseti oslovených Čechů (42 %) přitom tvrdí, že jejich nadřízený očekává, že budou k dispozici mimo pracovní dobu. To může znamenat, že poměrně velké množství zaměstnavatelů tlačí na pracovníky, aby plnili své úkoly nad rámec běžných povinností, a to včetně víkendů, svátků a dovolených. Češi to ale tak nevnímají, protože ze všech zkoumaných zemí nejméně (17 %) pociťují nátlak řešit pracovní záležitosti během dovolených a volna. Jistě k tomu přispívá i fakt, že se 87 % Čechů, nejvíce ze sledovaných zemí, může během dovolené a volna snadno vzdát svých pracovních povinností.

Celých 44 % Čechů navíc uvádí, že jsou ochotni řešit pracovní záležitosti i během své dovolené, protože rádi zůstávají v obraze. ČR v tomto ohledu patří do průměru, extrémem jsou na jedné straně Indové (84 %) a na straně druhé Rakušané (24 %).

Prolínání pracovního a soukromého času funguje i obráceně. Z průzkumu totiž vyplynulo, že více než tři čtvrtiny (77 %) českých pracovníků občas během své pracovní doby řeší i soukromé záležitosti. ČR v tomto parametru patří nad průměr, který je celosvětově 67 %, přičemž nejvíce se soukromé záležitosti řeší během pracovní doby v Hongkongu (87 %) a nejméně v Itálii (54 %). „Pozorujeme, že se postupně stírá jasná hranice mezi pracovní dobou a osobním volnem, a to především u kvalifikovanějších a samostatnějších pozic, které to umožňují,“ komentuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad, a dodává: „Zkušenosti ukazují, že je to pozitivní jev jak pro zaměstnavatele, který tímto způsobem dosáhne vyšší efektivity, tak i pro zaměstnance, kteří mají větší pocit svobody a nemusí řešit problémy s vymýšlením dovolené kvůli návštěvě úřadů, třídních schůzek a podobně. Do značné míry k tomuto jevu přispěl i fenomén práce z domu, respektive odkudkoliv, který se stále více rozmáhá.“


Komentáře

RSS 

Zprávičky

ABSL: z domova pracuje 90 procent našich lidí, i navzdory pandemii probíhá nábor nových pracovníků

Mujbiz.cz , 23. March 2020 13:56

Kvůli rozšiřující se pandemii doporučilo již v půlce března 96 % center podnikových služeb svým zamě...

Více 0 komentářů

Mzdy i nové pracovní pozice v podnikových službách rostly dvojciferným tempem

Mujbiz.cz , 14. February 2020 11:00

Největší poptávka je v oboru podnikových služeb po IT a finančních expertech. Chybí zejména uchazeči...

Více 0 komentářů

Počet balíků se před Vánocemi více než zdvojnásobí a špička bude mezi 9. a 15. prosincem

Mujbiz.cz , 28. November 2019 14:43

Nezávislá služba Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém e...

Více 0 komentářů