Generace Z bude raději nakupovat tam, kde využívají nejnovější digitální nástroje a kanály

Mujbiz.cz , 13. April 2017 10:00 0 komentářů
Generace Z bude raději nakupovat tam, kde využívají nejnovější digitální nástroje a kanály

Maloobchodní prodejci, kteří se snaží získat věrnost další generace spotřebitelů – generace Z – budou muset zvýšit uplatnění nejnovějších technologií. Tato skupina hledá rozšířené digitální nástroje jako například možnost nakupovat přímo prostřednictvím vizuálních sociálních sítí včetně YouTube, Facebooku, Instagramu a Snapchatu, jak zjistil nový globální spotřebitelský výzkum společnosti Accenture.

Tento výzkum, realizovaný s téměř 10 000 spotřebiteli ve 13 zemích, zkoumá postoje a očekávání spotřebitelů generace Y (21 - 37 let) a generace Z (do 20 let) při nakupování. Průzkum odhalil některé odlišné nákupní zvyklosti a preference spotřebitelů generace Z, které budou po obchodnících vyžadovat, aby dále rozvíjeli své digitální nákupní metody a možnosti.

Sociální sítě jsou nastaveny na to, aby se staly přímým nákupním kanálem pro generaci Z - více než dvě třetiny (69 %) respondentů má zájem o nakupování přímo prostřednictvím sociálních sítí. Kromě toho více než 4 z 10 příslušníků generace Z (44 %) uvádí sociální sítě jako oblíbený zdroj informací o produktech a více než jedna třetina (37 %) v loňském roce zvýšila používání sociálních sítí pro rozhodování o nákupech.

Zároveň však výzkumy ukazují, že si obchodníci nemohou dovolit zanedbávat fyzické obchody, protože 60 % zákazníků generace Z stále preferuje nákupy v obchodě a téměř polovina (46 %) se stále jde podívat do obchodu pro získání více informací, než udělá online nákup. V USA přes tři čtvrtiny (77 %) respondentů generace Z uvedlo, že jsou kamenné obchody jejich upřednostňovaným nákupním kanálem.

Výzkum rovněž odhalil, že se zákazníci generace Z zajímají o nové nákupní metody. Téměř tři čtvrtiny (73 %) zákazníků generace Z se zajímají o nabídky speciálních předplatných na míru v oblasti módy a 71 % se zajímá o programy automatického doplňování, přičemž drtivá většina je ochotna přesměrovat více než polovinu svých nákupů k obchodníkovi nabízejícímu tuto službu. Dále je 38 % představitelů generace Z ochotno vyzkoušet objednávání ovládané hlasem; 25 % z nich říká, že se nemůže dočkat, až jej použijí a 10 % uvedlo, že už jej používá.


Komentáře