Devět z deseti Čechů je kvůli vánočním nákupům pod tlakem

Mujbiz.cz , 14. December 2017 09:33 0 komentářů
Devět z deseti Čechů je kvůli vánočním nákupům pod tlakem

Osm z deseti Evropanů má pocit, že je toho na ně při vybírání dárků a v přeplněných obchodech moc. Češi jsou zřejmě obzvlášť vystresovaný národ: podrážděnost z vánočních povinností přiznává každý čtvrtý. Devět z deseti Čechů vnímá v souvislosti s vánočními nákupy určitý tlak. 36 % Čechů pociťuje úzkost při představě, že možná nevyberou ten správný dárek. 36 % Čechů se obává, že neudrží pod kontrolou svůj rozpočet.

Sváteční čas obvykle pokládáme za cenný a radostný, vánoční přípravy a nákupy jsou ale pro mnoho lidí zdrojem psychické nepohody. Z výsledků průzkumu zpracovaného pro společnost PayPal vyplývá, že stres o Vánocích zažívá 25 % Čechů – to je mezi evropskými národy jedno z nejvyšších čísel. Často se obávají, že nedokážou najít dárek podle svých představ (34 %). Mají také strach, že nevyberou ten správný dárek (36 %), neudrží rozpočet pod kontrolou (36 %) nebo budou dárky nakupovat na poslední chvíli (42 %). Mezi dalšími faktory, které zbavují vánoční atmosféru radostného chvění, uváděli respondenti dopravní zácpy a davy v ulicích. Přiznávali, že ty je obzvláště nervují (58 %). V zemích sousedících s Českem je nálada spojená s vánočními nákupy podobná – negativní pocity zažívá třetina Poláků a necelá pětina Maďarů.

Před Vánocemi se musíme postarat o spoustu věcí. Plánování, vaření a pečení, návštěvy u příbuzných, nákupy, úklid – seznam úkolů je nekonečný. Je vám z toho úzko? Nabízí se ale možnost nákupy ze seznamu vyškrtnout. Šest z deseti Evropanů tvrdí, že pořízení vánočních dárků na internetu není tolik stresující. A 7 z 10 respondentů si dokonce myslí, že tak mohou objevit výhodnější nabídky. V České republice je situace podobná: Celých 72 % respondentů z Česka prohlašuje, že vyřídit nákupy online může být cesta, jak si honbu za dárky zpříjemnit. Uváděli při tom řadu výhod internetového nakupování: možnost vyhnout se přeplněným obchodům (88 %), optimalizaci času (80 %) nebo možnost nakoupit dárky v zahraničí za nejlepší možnou cenu (72 %).


Komentáře