Čím je dnes podmíněna efektivní digitální kampaň?

RTB House analyzovala stovky kampaní, které realizuje pro své klienty ve více než čtyřiceti zemích aby zjistila, jak se lišily personalizované retargetingové kampaně běžící jak v klasických, tak sociálních kanálech (např. DPA, Instagram atd. + klasické kanály) v porovnání s těmi, které fungovaly pouze v jednom kanále.
Očekává se, že celosvětově dosáhne v roce 2017 útrata za digitální reklamu částky 223,74 miliard dolarů a bude představovat 38,3 % útraty za reklamu. Podle odhadů časopisu eMarketer poroste okolo roku 2020 útrata za digitální reklamu dvouciferným tempem.
Tento nárůst je způsoben zejména atraktivností a rozšířením reklamy v sociálních médiích. Spotřebitelé a značky společně nechali vzniknout úplně nové prostředí plné perfektně personalizovaných interakcí. Dynamic Product Ads (DPA) na Facebooku se tak například staly významným zdrojem příjmu pro firmy působící v rozličných oborech.
Čtení recenzí, komentářů nebo sledování určitých značek na sociálních sítích přímo ovlivňuje nákupní rozhodování, a to až do té míry, že nákupy v rámci sociálních médií jsou dnes už běžnou součástí nákupního procesu. Reklamní agentura ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2019 bude připadat 20 % z celkových výdajů na online reklamu právě na sociální sítě a tento podíl bude odpovídat 50 miliardám dolarů.
Sociální vs. klasický retargeting
Míra proklikovosti (CTR - click through rate) je podíl uživatelů, kteří klikli na reklamu v porovnání s celkovým množstvím impresí. Tato hodnota byla výrazně vyšší v sociálním retargetingu. Analýza ukázala, že kreativy na sociálních médiích měly o 90 % vyšší CTR v porovnání s bannery klasickými. Průměrná míra proklikovosti pro sociální sítě byla 1,52 %, zatímco u klasických bannerů tento parametr dosahoval hodnoty 0,8 %.
Nejzajímavějších výsledků bylo dosaženo na Slovensku (o 350 % vyšší CTR u sociálních sítí v porovnání s klasickým retargetingem), v Maďarsku pak o 113 %, v Turecku o 110 % a v Rumunsku o 101 %.
Míra konverzí (CR - podíl uživatelů, kteří po zhlédnutí reklamy udělali určitou akci) v klasických kanálech byla o 42 % vyšší než při retargetingu na sociálních sítích. Míra konverzí dosáhla v klasickém retargetingu hodnoty 6,06 %, zatímco při retargetingu na sociálních sítích 4,26 %. Největší rozdíl byl zaznamenán v Maďarsku (o 289 % vyšší míra konverzí v displejové reklamě), na Slovensku (o 122 %) a v Turecku (o 88 %).