Z patnácti minut na jednu. Heineken spouští AI chatbota Hoppy pro vyhledávání firemních dat
Pivovarnická skupina Heineken nasadila interního AI chatbota Hoppy na datové platformě SAP. Hoppy zkrátil dobu vyhledávání firemních dat z patnácti minut na jednu a umožňuje zaměstnancům více se zaměřit na podporu strategického rozvoje společnosti.
Interní chatbot využívá pokročilé zpracování přirozeného jazyka a generativní AI funkce, které propojují data napříč firemními systémy a umožňují uživatelům jejich vyhledávání v preferovaném jazyce. Díky tomu odpadá nutnost manuálního a časově náročného vyhledávání informací, což urychluje a zjednodušuje každodenní práci zaměstnanců.
„Vývoj a integrace AI agentů nejsou vždy jednoduché, ale jak u nás v týmu říkáme: ‘Don’t worry, be Hoppy’,“ uvedl Andre van Schuijlenburg, ředitel globální správy procesů ve společnosti Heineken.
Řešení postavené na SAP Business Technology Platform a SAP Datasphere poskytuje Heinekenu jednotný datový model, který zajišťuje bezpečnější přístup k datům a zachovává jejich obchodní kontext. Hoppy umožňuje rychlé vyhledávání informací prostřednictvím přirozeného jazyka, vizualizaci dat a automatickou kontrolu, například při identifikaci chybějících údajů v objednávkách.
„Interní chatbot Heinekenu ukazuje, jak může AI změnit způsob uvažování firem o zjednodušení práce a zefektivnění procesů,“ řekl Manos Raptopoulos, obchodní ředitel SAP pro regiony APAC, EMEA a MEE.
Hoppy už nyní zkracuje čas potřebný na získání informací z patnácti minut na jednu a uživatelé ho mohou využít v Microsoft Teams a dalších aplikacích. Do budoucna Heineken zvažuje rozšíření využití AI k automatizaci rutinních úloh a dalšímu zefektivnění vnitrofiremních procesů.