Randstad Award: Nejatraktivnějším zaměstnavatelem roku Češi zvolili Microsoft

07. duben 2018 00:00 0 komentářů

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle nedávného průzkumu personálně poradenské společnosti Randstad stala společnost Microsoft. Druhou a třetí příčku zaujaly společnosti ŠKODA AUTO a Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých rozhoduje v nezávislém průzkumu široká veřejnost, byla udělena na slavnostním gala večeru v Českém muzeu hudby v Praze.

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 17 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice se do průzkumu zapojilo téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů.

„Kromě atraktivity respondenti firmy hodnotili z hlediska 10 základních atributů, které jsme definovali jako důležité v souvislosti se setrváním v zaměstnání nebo při hledání nové práce,“ uvedl Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, s tím, že k těmto atributům mimo jiné patří pověst zaměstnavatele, možnosti kariérního posunu, atraktivní plat a benefity, atmosféra na pracovišti či zajímavá náplň práce. V rámci průzkumu respondenti rovněž uváděli, pro kterou z firem by rádi pracovali a jak znají a vnímají značky jednotlivých zaměstnavatelů.
Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z oborů finanční služby a bankovnictví, podnikové služby, výroba a retail.

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR:

  1. Microsoft
  2. ŠKODA AUTO
  3. Seznam.cz
  4. IBM Global Services Delivery Center Czech Republic
  5. LEGO Production
  6. SAP Services
  7. Plzeňský Prazdroj
  8. Sellier&Bellot
  9. ČEZ
  10. Kofola
  • Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: ČSOB
  • Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services
  • Vítěz z oboru výroby: LEGO Production
  • Vítěz z oboru retailu: IKEA

„Z průzkumu vyplynul jednoznačný závěr: firmy, které investují do firemní kultury a do svých lidí, si aktivně budují dobrou značku zaměstnavatele, a to jim na trhu práce dává výraznou výhodu. Z dostupných zdrojů* víme, že firmy s pozitivní pověstí dostávají dvakrát více žádostí o zaměstnání než firmy s pověstí negativní, které navíc mají až o 10 % vyšší náklady na zaměstnance. Pokud k tomu připočteme fakt, že téměř dvě třetiny kandidátů si před reakcí na pracovní inzerát vyhledávají informace o firmě na sociálních sítích, je zřejmé, jak důležitý vliv má značka zaměstnavatele na jeho atraktivitu pro potenciální zaměstnance. I když dnes v ČR vládne poměrně silný boj o zaměstnance a fluktuace roste, firmy z horních příček našeho žebříčku se o své lidi bát nemusí. Vítězům gratulujeme,“ uvedl na závěr Jacek Kowalak.


Komentáře

RSS 

Zprávičky

Chuť Čechů měnit zaměstnání roste

Mujbiz.cz , 22. září 2018 06:00

Z nejnovějšího globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad vyplynulo,...

Více 0 komentářů

Utonulých je méně než v předchozích letech

Mujbiz.cz , 20. září 2018 06:00

Vloni se utopilo 181 Čechů, stejně jako o rok dříve. Za uplynulých deset let se jedná o nejnižší hod...

Více 0 komentářů

Poctivost prodejců se ztratila v Krušných horách

Mujbiz.cz , 18. září 2018 05:00

Česká obchodní inspekce Ústeckého a Libereckého kraje provedla mimořádnou kontrolní akci zaměřenou n...

Více 0 komentářů