GFI Software: třetina pracovních uživatelů se zpozdí s e-mailovou odpovědí o více než 1 den
Společnost GFI Software, dodavatel řešení pro komunikaci, bezpečnost a správu v podnikových sítích, uvedla, že podle jejího dotazování mezi českými a slovenskými partnery se velká část pracovníků zpožďuje s odpovědí na obchodní e-maily, když 37 % z nich obvykle odpoví nejdříve až následující den. Více než tři čtvrtiny tak činí z důvodu vysoké pracovní zaneprázdněnosti.
Elektronická pošta je v oblasti firemní komunikace standardním a dlouhodobě dominantním nástrojem. Objem pracovních e-mailů se každým rokem zvyšuje a klade na pracovní uživatele stále větší nároky. Ti buď musejí věnovat více času na zpracování příchozích e-mailů nebo na některé odpovídat s velkým zpoždění či dokonce vůbec. To se pak může projevit např. zpožděním projektů, delším vyřizování obchodních případů nebo ztrátou obchodních příležitostí.
Nejzajímavější zjištění z průzkumu zahrnují:
- 16 % respondentů odpovědělo, že na pracovní e-maily odpovídají v průměru do 15 minut, 47 % odpoví v řádu hodin a 37 % za více než 1 den.
- 80 % dotázaných uvedlo, že důvodem zpoždění je hlavně pracovní zaneprázdněnost, 41 % si chce kromě toho odpověď dobře promyslet a 27 % na e-mail často zapomene.
- Reakcí na nezodpovězený důležitý e-mail je zavolání příjemci co nejdříve (25 %), posečkání do dalšího dne a následné připomenutí (53 %) a ponechání termínu odpovědi na příjemci (20 %).
Podniky a organizace proto hledají způsoby, jak zkrátit čas pracovníků s vyřizováním pošty, a přitom nepřicházet o obchodní příležitosti. Stále více z nich se zajímá o automatizaci odpovědí s podporou umělé inteligence (AI), která umožňuje pracovníkům obratem vyřizovat jednoduché, rutinní dotazy typu informace o produktu a soustředit se na komplexnější případy s vyšší obchodní hodnotou vyžadující lidskou asistenci, jako je třeba tvorba obchodních nabídek.
„Dříve jsme se setkávali s poměrně chladným postojem partnerů a zákazníků k technologii umělé inteligence – ale to se začíná měnit,“ řekl Michal Petrák, manažer obchodu v ZEBRA SYSTEMS. „Místo toho, abychom v první řadě viděli tu umělou inteligenci, která nás jednou všechny ovládne a připraví o pracovní místa, začínáme se na tyto nástroje dívat jako na něco, co nám může ušetřit spoustu času a odbourat řadu rutinních úkolů. A přesně takto funguje i řešení Eloquens AI.“
Eloquens AI je nástroj pro automatizaci podnikové e-mailové komunikace, který eliminuje neefektivní činnosti v podnikové e-mailové komunikaci. S využitím pokročilé technologie umělé inteligence AI a s možnostmi lidské asistence mění Eloquens způsob, jakým organizace všech velikostí a zaměření mohou zvládat intenzivní e-mailovou komunikaci. Řešení nabízí okamžité, konzistentní a správné odpovědi postavené na znalostní bázi – 24 hodin denně a ve více než 160 jazycích. Umožňuje automaticky vyřizovat rutinní dotazy a dovoluje se soustředit na komplikovanější případy a produkty s vyšší hodnotou.

