Češi se nejčastěji odhlašují z newsletterů kvůli velkému množství zpráv, které dostávají

13. April 2018 00:00 0 komentářů

Větší množství e-mailů, než je jim příjemné, je důvodem pro 26 % Čechů k tomu, aby se z e-mailingů odhlásili. 25 % respondentů uvedlo, že se takto rozhodnou, pokud již nabízený typ služeb nevyhledávají. To, že konkrétní zboží nepotřebují, vede k tomuto kroku 23 % dotázaných. 22 % lidí zvolí tuto variantu, protože e-maily již nepovažují za užitečné. Vyplývá to z výzkumu společnosti Mailkit, který pro ni realizovala agentura Stem/Mark v roce 2017.

“Zasílání e-mailových newsletterů by mělo být řešeno citlivě s ohledem na případné pocity přehlcení i užitečnost nabízeného zboží či služeb,” upozorňuje Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit.

“Na základě tisíců kampaní, které pro klienty realizujeme, můžeme potvrdit, že lidé skutečně nepříznivě reagují na příliš vysoké frekvence oslovení. Je dobré si dávat pozor i na případné rozdíly mezi přístupem lidí z velkoměst a mimo ně. Každý zákazník, o kterého přijdete nadměrnou komunikací, znamená chybějící obchodní příležitost,” dodává.

Muži a ženy se shodují v tom, že větší množství e-mailů, než je jim příjemné, je důvodem k odhlášení z e-mailingu. Tuto odpověď zvolilo 26 % zástupců obou pohlaví. Obyvatelé Prahy jsou na množství reklamních zpráv ve svých schránkách citlivější. Větší počet zpráv tohoto typu vede k odhlášení z e-mailingu 40 % dotázaných z metropole.

Ženy se častěji než muži (26 % žen vs. 24 % mužů) z newsletterů odhlašují, pokud se již více nezajímají o nabízenou službu.

Nepotřebnost inzerovaného zboží je příčinou odhlášení pro 23 % mužů a 24 % žen. Tuto odpověď zvolilo 24 % lidí ve věkové kategorii 18-29 let, 21 % respondentů ve věku 30 - 44 let a 26 % těch, kterým je 45-59 let.


Komentáře