SOM - Share of Mind

Popis výrazu

SOM – Share of Mind

Podíl na myslích cílové skupiny v určité kategorii. SOM je odvozen od pojmu Top of Mind .

Příklad: v cílové skupině mladí 13-20 let se dotazujeme na nápoje s kolovou příchutí. 55% cílové skupiny si jako první vybaví značku Coca-Cola. 35% cílové skupiny si jako první vybaví značku Pepsi Cola 6% cílové skupiny si jako první vybaví značku Kofola 4% si nevybaví nic.

Jelikož tato data dávají dohromady 100%, lze je použít jako velmi přibližnou náhradu Share of Market , pokud nejsou k dispozici data o prodejích.

RSS 

Zprávičky

Chová se více prasat, jejich stavy ale dlouhodobě klesají

Mujbiz.cz , 24. květen 2018 07:00

K 1. dubnu vzrostly stavy drůbeže, prasat, ovcí a koní. Stavy skotu naopak klesly. Vyplývá to z čers...

Více 0 komentářů

Lékárny při kontrolách ČOI na severu Moravy neobstály

Mujbiz.cz , 22. květen 2018 09:57

Česká obchodní inspekce Olomouckého a Moravskoslezského kraje provedla na základě častých dotazů spo...

Více 0 komentářů

V tuzemsku působí téměř 900 tisíc podnikatelů

Mujbiz.cz , 20. květen 2018 06:00

V tuzemsku je registrováno 2,86 miliónu ekonomických subjektů. Bezmála 51 % z nich je aktivních. Nej...

Více 0 komentářů