Infotainment

Popis výrazu

Termín infotainment vznikl v ametické žurnalistice 70. let minulého století. Infotainment se rozvíjí v souvislosti s rozvojem kabelových televizí v USA a s potřebou získat pozornost publika. Termín se skládá ze slov - information (informace) a entertainment (pobavení, zábava).

Jednalo se o nový trend ve zpravodajství, stojící na podávání zpráv zábavnou formou. Zábava zpříjemňuje trávení volného času a stejně tak zábavné podání (infotainment) zpřístupňuje zpravodajství, většinou nudné a suché, širšímu publiku. Důvodem tzv. zezábavňování zpráv, typického pro komerční média, je zisk. Zábava na sebe nabaluje více diváků, proto dochází k vyšší míře inzerentů.

Zpravodajství se tak stává jakýmsi zbožím, přestává mít informační hodnotu.

RSS 

Zprávičky

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos opět putuje do Škoda Auto

Mujbiz.cz , 18. June 2020 16:45

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské age...

Více 0 komentářů

OKI nabízí zdarma samolepicí média a grafiku pro dodržování společenského odstupu

Mujbiz.cz , 26. May 2020 16:19

Společnost OKI poskytuje zdarma tisková média a grafické podklady v češtině na podporu obchodních fi...

Více 0 komentářů

Wavin v době pandemie vyrábí ochranné štíty

Mujbiz.cz , 06. May 2020 08:00

Společnost Wavin, přední světový výrobce plastových potrubních systémů, se zapojila do celosvětového...

Více 0 komentářů