Focus group(s)

Popis výrazu

Kvalitativní výzkumná metoda, Focus group(s), se používají pro zjišťování motivů jednání, důvodů odmítání produktu atp. – informací kvalitativního charakteru, tvorbě hypotéz.

Výzkumná agentura si vytvoří z respondentů cílové skupiny obvykle skupinu 8-10 lidí a prostřednictvím moderátora s nimi vede diskuzi na zadané téma (testování konceptů reklamních spotů atp.). Klient agentury (zadavatel) má možnost pasivně sledovat tuto diskuzi, např. pomocí videokamery nebo polopropustného zrcadla.

Určité riziko focus groups představuje možná účast respondentů, dominantních jedinců, kteří svým názorem mohou ovlivnit názor zbytku respondentů. Výstupy takové focus group potom budou ovlivněné a nebudou podávat dobrý obraz reality.

Focus groups se realizují jednou či vícekrát, např. v Praze a mimo Prahu, jelikož hodnoty a chování obyvatel velkých měst se zpravidla liší od ostatních spotřebitelů.

RSS 

Zprávičky

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos opět putuje do Škoda Auto

Mujbiz.cz , 18. June 2020 16:45

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské age...

Více 0 komentářů

OKI nabízí zdarma samolepicí média a grafiku pro dodržování společenského odstupu

Mujbiz.cz , 26. May 2020 16:19

Společnost OKI poskytuje zdarma tisková média a grafické podklady v češtině na podporu obchodních fi...

Více 0 komentářů

Wavin v době pandemie vyrábí ochranné štíty

Mujbiz.cz , 06. May 2020 08:00

Společnost Wavin, přední světový výrobce plastových potrubních systémů, se zapojila do celosvětového...

Více 0 komentářů