CPP

Popis výrazu

Cost per Point je cena za zasáhnutí 1% cílové skupiny. Je to také cena za 1 GRP (jeden procentní bod sledovanosti). Používá se zejména k určení ceny televizní reklamy. Dále může sloužit i k porovnání cenové nákladnosti různých televizních strategií.

Příklad: TV Azura měla v září CPP rovno 50 000 Kč a prodává reklamu na cílovou skupinu Všichni 15+ (Všichni diváci ve věku 15 a více let). Sledovanost reklamního bloku 1. září ve 13:30 hodin byla 8% diváků z cílové skupiny Všichni 15+. Cena třicetisekundového TV spotu uvedeného v tomto bloku pak byla 8 x 50 000 = 400 000 Kč.

Je důležité vědět, že každý media typ je lidmi vnímán jinak. Nejde tedy srovnávat CPP v TV s CPP např. na internetu. To proto, že třicetisekundový (audiovizuální) rozhlasový spot vyvolá v příjemci sdělení jiný efekt než např. banner. Stejně tak nelze srovnávat CPP za 30″ spot s CPP za 10″ spot případně CPP v různých cílových skupinách. Pokud srovnáváme CPP, tak se vždy srovnávají údaje v jedné cílové skupině.

RSS 

Zprávičky

Míra úspor domácností se zvýšila

Mujbiz.cz , 22. říjen 2018 09:00

Podle sezónně očištěných údajů úhrn peněžních a nepeněžních příjmů domácností proti předchozímu čtvr...

Více 0 komentářů

Kontrolní akce ve Zlíně odhalila nelegální zaměstnance

Mujbiz.cz , 20. říjen 2018 08:00

Dne 2. 10. 2018 byla zahájena inspektory Oblastního inspektorátu práce pro Jihomoravský a Zlínský kr...

Více 0 komentářů

Stoupla ekonomická aktivita žen

Mujbiz.cz , 18. říjen 2018 10:00

Míra zaměstnanosti 15–64letých (podíl zaměstnaných k populaci v této věkové skupině) očištěná od sez...

Více 0 komentářů