CPP

Popis výrazu

Cost per Point je cena za zasáhnutí 1% cílové skupiny. Je to také cena za 1 GRP (jeden procentní bod sledovanosti). Používá se zejména k určení ceny televizní reklamy. Dále může sloužit i k porovnání cenové nákladnosti různých televizních strategií.

Příklad: TV Azura měla v září CPP rovno 50 000 Kč a prodává reklamu na cílovou skupinu Všichni 15+ (Všichni diváci ve věku 15 a více let). Sledovanost reklamního bloku 1. září ve 13:30 hodin byla 8% diváků z cílové skupiny Všichni 15+. Cena třicetisekundového TV spotu uvedeného v tomto bloku pak byla 8 x 50 000 = 400 000 Kč.

Je důležité vědět, že každý media typ je lidmi vnímán jinak. Nejde tedy srovnávat CPP v TV s CPP např. na internetu. To proto, že třicetisekundový (audiovizuální) rozhlasový spot vyvolá v příjemci sdělení jiný efekt než např. banner. Stejně tak nelze srovnávat CPP za 30″ spot s CPP za 10″ spot případně CPP v různých cílových skupinách. Pokud srovnáváme CPP, tak se vždy srovnávají údaje v jedné cílové skupině.

RSS 

Zprávičky

Tržby za nepotravinářské zboží meziročně vzrostly, za potraviny klesly

Mujbiz.cz , 15. srpen 2018 04:00

Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v červnu zvýšily reálně o 3,2 %, bez očištění o 2,0 %...

Více 0 komentářů

Domácí zdravotní péči využívá 142 tisíc pacientů

Mujbiz.cz , 13. srpen 2018 06:00

Na zdravotní péči v domácím prostředí se podle aktuálních statistik vynaložilo 6,2 miliardy korun. V...

Více 0 komentářů

Prodej alkoholu mladistvým na východě Čech se neobešel bez pokut

Mujbiz.cz , 11. srpen 2018 10:00

) Česká obchodní inspekce Královéhradeckého a Pardubického kraje využila konec školního roku a prost...

Více 0 komentářů