AIDA (AIDYA)

Popis výrazu

Zkratka ze slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání) a Action (akce).

AIDA je koncepce působení reklamy, která byla již překonána. Podle teorie totiž reklama po vzbuzení pozornosti vyvolá touhu po koupi produktu. Teorie nebere na zřetel náhodné - impulzivní nákupy, které až zpětně vyvolají náš zájem tím, že produkt např. koupíme znovu.

Nebere také v potaz model, kdy nejprve pocítíme přání či potřebu (potřebuji nový monitor) a teprve poté sháníme informace a (možná) nás zaujme nějaká akční nabídka.

Někdy můžeme nalézt pojem v podobě AIDYA, kde Y zastupuje Yes jako pozitivní rozhodnutí o nákupu zvoleného produktu či značky. Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Yes (ano) a Action (akce).

RSS 

Zprávičky

Ceny zahraničního obchodu rostly

Mujbiz.cz , 21. April 2019 08:00

V únoru 2019 se vývozní ceny meziměsíčně zvýšily o 0,3 %, dovozní ceny o 0,5 %. Směnné relace dosáhl...

Více 0 komentářů

Ceny elektřiny a brambor nadále rostly

Mujbiz.cz , 19. April 2019 10:00

Spotřebitelské ceny vzrostly v březnu proti únoru o 0,2 %. Tento vývoj ovlivnilo zejména zvýšení cen...

Více 0 komentářů

ČOI zajistila na tržnici ve Vyšším Brodě více než 1000 kusů padělků

Mujbiz.cz , 17. April 2019 11:00

Česká obchodní inspekce Jihočeského kraje a Vysočiny provedla na konci března mimořádnou kontrolní a...

Více 0 komentářů