AIDA (AIDYA)

Popis výrazu

Zkratka ze slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání) a Action (akce).

AIDA je koncepce působení reklamy, která byla již překonána. Podle teorie totiž reklama po vzbuzení pozornosti vyvolá touhu po koupi produktu. Teorie nebere na zřetel náhodné - impulzivní nákupy, které až zpětně vyvolají náš zájem tím, že produkt např. koupíme znovu.

Nebere také v potaz model, kdy nejprve pocítíme přání či potřebu (potřebuji nový monitor) a teprve poté sháníme informace a (možná) nás zaujme nějaká akční nabídka.

Někdy můžeme nalézt pojem v podobě AIDYA, kde Y zastupuje Yes jako pozitivní rozhodnutí o nákupu zvoleného produktu či značky. Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Yes (ano) a Action (akce).

RSS 

Zprávičky

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnějšího zaměstnavatele letos opět putuje do Škoda Auto

Mujbiz.cz , 18. June 2020 16:45

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle letošního průzkumu personálně poradenské age...

Více 0 komentářů

OKI nabízí zdarma samolepicí média a grafiku pro dodržování společenského odstupu

Mujbiz.cz , 26. May 2020 16:19

Společnost OKI poskytuje zdarma tisková média a grafické podklady v češtině na podporu obchodních fi...

Více 0 komentářů

Wavin v době pandemie vyrábí ochranné štíty

Mujbiz.cz , 06. May 2020 08:00

Společnost Wavin, přední světový výrobce plastových potrubních systémů, se zapojila do celosvětového...

Více 0 komentářů