AIDA (AIDYA)

Popis výrazu

Zkratka ze slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání) a Action (akce).

AIDA je koncepce působení reklamy, která byla již překonána. Podle teorie totiž reklama po vzbuzení pozornosti vyvolá touhu po koupi produktu. Teorie nebere na zřetel náhodné - impulzivní nákupy, které až zpětně vyvolají náš zájem tím, že produkt např. koupíme znovu.

Nebere také v potaz model, kdy nejprve pocítíme přání či potřebu (potřebuji nový monitor) a teprve poté sháníme informace a (možná) nás zaujme nějaká akční nabídka.

Někdy můžeme nalézt pojem v podobě AIDYA, kde Y zastupuje Yes jako pozitivní rozhodnutí o nákupu zvoleného produktu či značky. Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Yes (ano) a Action (akce).

RSS 

Zprávičky

Každý čtvrtý prodejce o adventu porušil zákon

Mujbiz.cz , 19. leden 2019 02:00

V závěru roku 2018 uskutečnila Česká obchodní inspekce kontroly zaměřené na nabídku a prodej zboží, ...

Více 0 komentářů

Na Vysočině se prodával alkohol mladistvým

Mujbiz.cz , 17. leden 2019 15:03

Česká obchodní inspekce Jihočeského kraje a Vysočina uskutečnila v předvánočním čase kontroly zaměře...

Více 0 komentářů

Ceny průmyslových výrobců se v roce 2018 meziročně zvýšily o 2,0 %

Mujbiz.cz , 16. leden 2019 21:00

Meziměsíčně vzrostly ceny zemědělských výrobců o 2,2 % a ceny stavebních prací o 0,2 %. Ceny průmysl...

Více 0 komentářů