AIDA (AIDYA)

Popis výrazu

Zkratka ze slov Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání) a Action (akce).

AIDA je koncepce působení reklamy, která byla již překonána. Podle teorie totiž reklama po vzbuzení pozornosti vyvolá touhu po koupi produktu. Teorie nebere na zřetel náhodné - impulzivní nákupy, které až zpětně vyvolají náš zájem tím, že produkt např. koupíme znovu.

Nebere také v potaz model, kdy nejprve pocítíme přání či potřebu (potřebuji nový monitor) a teprve poté sháníme informace a (možná) nás zaujme nějaká akční nabídka.

Někdy můžeme nalézt pojem v podobě AIDYA, kde Y zastupuje Yes jako pozitivní rozhodnutí o nákupu zvoleného produktu či značky. Attention (pozornost), Interest (zájem), Desire (přání), Yes (ano) a Action (akce).

RSS 

Zprávičky

Prekurzory výbušniny podléhají zvýšené pozornosti ČOI

Mujbiz.cz , 11. listopad 2018 04:00

Česká obchodní inspekce pravidelně monitoruje, zda na českém trhu nejsou volně v prodeji chemické lá...

Více 0 komentářů

Nejoblíbenější těstoviny jsou prý u nás fusilli

Mujbiz.cz , 09. listopad 2018 07:00

Z hlediska výdajů domácností, zakoupeného objemu či frekvence nakupování jednoznačně dominují bezvaj...

Více 0 komentářů

Inspekce práce odhalila při kontrole v Jablonci nad Nisou nelegálně zaměstnané cizince

Mujbiz.cz , 07. listopad 2018 05:00

V pondělí 22. 10. 2018 proběhla kontrola Oblastního inspektorátu práce pro Ústecký kraj a Liberecký ...

Více 0 komentářů